16 Şubat 2016 Salı

Can canan fuzuli

Cânı kim cananı içün sevse cânânın sever. Fuzuli adlı şaire ait tüm şiirleri . Dünyada her kim ki canını , cananı için severse aslında yine cananını sevmiş olur , aynı şekilde. Ya Rab artık bana vücut ve can , sevgilisiz dünya gerekmez.


Can canan fuzuli

Can verme sakın aşka aşk afeti candır. Canan da bilmez canına can olanın kı. Canana can olan bilmez canının kıymetini. Cânımı cânân eger isterse minnet cânıma.


Cân nedir kim onu kurbân etmeyem cânânıma. Eğer) sevgili benden canımı isteyecek olursa, canıma . Divan edebiyatının hayal ve remiz dünyasında can , genel olarak varlığı bilinen. Instagram post added by nazmi. Bu beyit, manasındaki güzelliğin kısmını da cân ile cânân yahut cânâne ve dil. Can nedir ki vermiyem cânânıma.


Vermeyen can itiraf etmek gerek noksanın. Fuzûlî , kendi canını sevgili için. Can , cananı tanıyıp ona ram olmak ve aşkıyla vuslata ermek için yegane vesiledir. Rab bana cism-u can gerekmez, canan yok ise cihan gerekmez.


Burada canan asıl gaye durumundadır. Cân ver gönül ol gamzeye kim bunca zamandır. Ben cânıyım cânânımın cânânım bana cân imiş. Bu yüzden Fuzûli der ki:.


Boş yere canı yanmaz insanın. Ya bir eksiklik vardır geleceğe dair, ya da bir fazlalık vardır geçmişten. Canı sevgili istemiş vermemek olmaz,.


Niye kavga edeyim ki , o can ne senindir, ne de benim. Canı canan dilemiş vermemek olmaz ey dil? Kurtarmağa yağma-yı gamından dil ü canı.


Can canan fuzuli

Dilberinin geliş sebebi can almakmış meğer. Meyl-i cânân itmesün her kim ki kıymaz cânına23. Can , insanın maddî benliğini ifade eder . Girip büthâneye kılsan tekellüm cân bulur şeksiz Musavvirler ne sûret kim der ü. FUZULİ - BENİ CANDAN USANDIRDI CEFADAN YAR USANMAZ MI? Cana tamah etme can elbet geçicidir.


Beni candan usandırdı, cefadan yâr usanmaz mı? Füzuli əsərlərinin ikinci cildinə şairin Leyli və Məcnun əsəri, alleqorik poemalarından Bəngü. Cismdən agah olan can vasili- canan degil. Der imiş düşmən ki, . Topraktan olanı toprağa vermek gerek. Varlık gam tuzağıdır hür olmak yokluktadır.


Can canan fuzuli

Söylesem tesiri yok sussam gönül râzı. Tenhâlara Saldın Beni 2.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Popüler Yayınlar